مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

بررسی فناوری Quattron یا RGBY در تلویزیون های شارپ

1 309
زمان مطالعه : 5 دقیقه

فناوری Quattron یا RGBY در تلویزیون های شارپ چیست ؟

کیفیت شارپ کواترون Quattron چهار رنگ چگونه است؟ در واقع شارپ تلویزیون های سری Quattron را باریک تر کرده و قاب جلو و پنل تلویزیون نیز براق شده است. ظاهر این تلویزیون شما را به یاد گوشی Apple خواهد انداخت. لامپ کوچکی لوگوی شارپ در گوشه چپ تلویزیون شما را روشن می کند که. فریم این تلویزیون خیلی باریک است البته نه به باریکی تلویزیون های سامسونگ می توانید آن را خاموش کنید LED.
طی این چند ساله در بازار تلویزیون ها رقابت فقط بر سر کیفیت اچ دی و تصویر سه بعدی بوده است. و همچنین در کنار آن ساخت تلویزیون های بزرگتر و نازک تر هم مورد توجه صنایع و مشتریان بوده است. اما شارپ با هوشمندی، به جای همراه شدن با بازار و تلاش برای رقابت جهت ساخت چرخی دیگر، ترجیح داده است ابزار بهتر و کارآمدتری اختراع کند.

مهمترین چیزی که در هنگام انتخاب یک تلویزیون در مرکز توجه قرار دارد، کیفیت، شفافیت و واقعیت رنگ است. همانطور که می دانید تلویزیون ها و سیستم های نمایش خانگی با استفاده از ترکیب سه رنگ قرمز، سبز و آبی، همه رنگ هایی را که در انها می بینیم تولید می کنند. البته با همین سه رنگ هم تلویزیون های امروزی به راحتی از پس تولید میلیون ها رنگ مختلف بر می آیند. حتما اسم ورودی RGB یا کابل RGB هم زیاد به گوشتان خورده باشد که به نام رنگهای اصلی صفحه نمایش اشاره دارند.
حالا تیم تحقیقاتی شارپ پس از مدتها کار و تلاش، با اضافه کردن رنگ زرد به این مجموعه سه تایی، گام جدیدی برای پیشرفت تکنولوژی صفحه های نمایش برداشته است. شارپ این تکنولوژی جدیداش را کواترون (Quattron) نامیده است، که به همراه تغییرات مهم دیگری، تلویزیون شارپ را جذاب و جالب توجه کرده است.

Quattron در تلویزیون شارپ

کواترون Quattron چیست؟

کیفیت شارپ کواترون Quattron چهار رنگ چگونه است؟ شاید بتوان این ابداع را یکی از انقلاب های تکنولوژی رنگ در تلویزیون ها و صفحه های نمایش دانست. هر چه رنگ های بیشتری در جعبه رنگ تان داشته باشید، می توانید رنگ های بیشتر و واقعی گرایانه و زنده تری تولید کنید. شارپ هم با اضافه کردن زرد به جعبه مداد رنگی اش، با موفقیت از پس این مهم بر آمده است. تنها همین تغییر به ظاهر کوچک و افزایش یک رنگ، به شارپ این امکان را داده تا رنگ های قابل نمایش در تلویزیون اش را از چندمیلیارد رنگ به چند تریلیون افزایش دهد.

این تغییر به معنی تولید رنگهای صحیح تر و درجه بندی (گرادیان) رنگی لطیف تر و ملایم تر و همچنین تجربه بی همتای تصاویر تقریبا واقعی در تلویزیون های HD است. استفاده از تکنولوژی کواترون نه تنها نمایش رنگ زرد در تلویزیون ها را بهبود می بخشد. بلکه رنگهای طلایی، آبی تیره دریا و سبز اقیانوسی بسیار بهتری را به شما نشان خواهد داد.

این تکنولوژی تلویزیون Quattron شارپ یک گام رو به جلو در نحوه نمایش رنگهای تلویزیون های ال سی دی است و تغییر ایجاد شده کاملا قابل مشاهده است. شاید در ظاهر و روی کاغذ این تغییر، امکان پیش پا افتاده و ساده ای به نظر برسد. اما جالب است که بدانید اضافه کردن همین رنگ زرد برای شارپ به معنی ۴ سال تحقیق و توسعه مستمر و هزینه بر بوده است و جالب تر اینکه تا حالا دیگر شرکت ها به سراغ آن نرفته اند.

اولین مشکلی که شارپ با ان روبرو بود، افزایش اندازه مجموعه پیکسل تصویر به اندازه یک چهارم بود تا بتوان رنگ چهارم را هم در آن جا داد. برای حل این مشکل کادر فنی شارپ همراه با انجام برخی تغییرات در سلول های کریستال مایع ، از کیفیت نمایش فول اچ دی 1080p و حداقل قطر صفحه ۴۰ اینچ در این سری تولیداتشان استفاده کردند.

کیفیت شارپ کواترون Quattron چهار رنگ چگونه است؟

X-Gen و LED فوق روشن: نور در تلویزیون ها و صفحه های نمایش اهمیت خاصی دارد . حال چه برای نمایش تصاویر روشن و پر نور و چه برای نمایش صحنه های کم نور و تاریک. نور چیزی است که به رنگ ها زندگی می دهد و باعث دیده شدن آنها می شود. ( برای اطلاعات بیشتر اینجا را بخوانید ) خب، حالا شارپ در صفحه های نمایش Aquos از تکنولوژیی بهره برده است. که ۳۰ درصد نور بیشتری از صفحه نمایش عبور کرده و به شما می رسد. همچنین به طور همزمان نشت نور اضافی در این پنل ها به حد قابل ملاحظه ای کاهش یافته است . از فواید این بهبود ها که تحت نام تکنولوژی X‪-Gen معرفی شده اند. می توان به تصاویر روشن تر، تاریکی تیره تر و بازده انرژی بالاتر اشاره کرد .

« حتما بخوانید  ریست تلویزیون فیلیپس بازگشت به تنظیمات کارخانه ؛ آموزش ریست فکتوری

سیستم نوری Ultra‪-bright LED شارپ این امکان را فراهم آورده است. تا با استفاده از ال ای دی های کناری فوق روشن، علاوه بر بهبود چشمگیر تصویر، مصرف انرژی هم به میزان مناسبی (تا ۵۰ درصد) کاهش یابد. همین باعث شده است تا این پنل ها بتوانند استاندارد انرژی استار 5.0 را کسب کنند

این سری از صفحه های نمایش شارپ همچنین کنتراست تصویر تقریبی یک به چهار میلیون و فریم ریت ۱۲۰ هرتز دارند. اندازه آنها هم از ۴۰ تا ۶۰ اینچ متغیر است. البته برخی قابلیت ها همانند اتصال USB 2‪.0 و قابلیت پخش صدا، تصویر و ویدیو از روی هارد و همچنین ضبط برنامه ها بر روی حافظه های جانبی را نباید فراموش کرد. همچنین برخی مدل های ارائه شده با این تکنولوژی دارای ۸ گیگابایت حافظه داخلی هستند. البته امکان اتصال به اینترنت برای استفاده رایگان از خدمات پشتیبانی از راه دور شارپ را هم قابل تامل است.

آیا تکنولوژی کواترون کیفیت تصویر را افزایش می دهد؟

تلویزیون Quattron شارپ ؛ پاسخ این سئوال بستگی به این دارد که شما از تصویر چه می خواهید و تعریفتان از بهبود کیفیت تصویر چیست؟ از نظر ما این تکنولوژی به ساخت تصاویر واضح تر کمک می کند. علاوه بر این، تصاویر LE820 اختلافات رنگی جزئی نیز با تصاویر سایر تلویزیون ها دارند. البته این اختلافات خیلی زیاد نیست.
تصاویر این تلویزیون، رنگ مشکی را با عمق زیادی ایجاد می کند. البته نباید توقع داشته باشید تصاویری که با آنتن معمولی تلویزویون دریافت می کنید، خیلی با کیفیت باشد. در واقع تاکید ما بیشتر روی تصاویر HD است. که این تلویزیون با زمان پاسخ گویی پایین، مشکی عمیق و رنگ های واضح آن ها را به خوبی نمایش می دهد.

Quattron در تلویزیون شارپ

سخن پایانی

امیدواریم که با مطالعه این صفحه پاسخ سوال خود را در مورد تلویزیون Quattron شارپ گرفته باشید. در صورتی که مایل به خرید تلویزیون شارپ اصل با قیمت ویژه تخفیفدار هستید به سایت baneh.com مراجعه کنید. مشاوره خرید رایگان بگیرید ؛ و با کد تخفیف baneh-com با ثبت خریدتان تخفیف دریافت کنید .

اگر هنوز سوالی مانده که پاسخ ان را نیافتید لطفا در بخش سوالات ان را از ما و دیگران بپرسید و در صورتی که موضوعی در متن درج نشده بود ان را برای ما بنویسید تا دیگران هم از ان بهره ببرند. اگر نیاز به مشاوره و یا هرگونه سوالی داشتید می توانید در بخش نظرات سایت ، مطرح کنید تا کارشناسان سایت تا خرید ، شما را راهنمایی کنند .

مطالب مرتبط : 

نحوه اتصال ماهواره به تلویزیون سونی ، وصل کردن رسیور

معرفی تلویزیون های 4k و 8k سامسونگ بررسی قیمت خرید

تست پیکسل تلویزیون سامسونگ چگونه است ؟ آموزش ویدیویی

آموزش نصب برنامه روی تلویزیون ال جی ، نرم افزار و بازی

حل مشکل قطع صدای تلویزیون ال جی ، آموزش تنظیمات


از طريق راهنمای قیمت خرید
1 نظر
  1. آریا می گوید

    بنده به عنوان کسی که تلویزیون کواترون شارپ خریداری کردم لازمه بگم که شفافیت ووضوح در تصویر خیلی عالی هست برای دوستانی که مایل به تلویزیونهای باکیفیت هستند شارپ هم قیمت های ارزون تری داره هم کیفیت . طراحی ظریف لبه های تلوزیون هم به چشم میاد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .