مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

دفترچه راهنمای تلویزیون سونی ، کاتالوگ تلویزیون سونی

4 3,207
زمان مطالعه : 17 دقیقه

.دفترچه راهنمای تلویزیون سونی ، کاتالوگ تلویزیون سونی

دفترچه راهنمای تلویزیون سونی ، کاتالوگ تلویزیون سونی به عنوان یک راهنمای خرید با بررسی امکانات انواع تی وی های SONY به شما در یک انتخاب خوب کمک خواهد کرد . در دفترچه راهنمای فارسی تلویزیون سونی متوجه تمامی امکانات و مشخصات بهترین مدل تلويزيونهاي سوني خواهید شد . با توجه به اینکه سونی به عنوان قدیمی ‌ترین و محبوب‌ترین برند در میان مردم شناخته شده است. شرکت سونی سالیان طولانی است که در عرصه ساخت تلویزیون دست به کار شده است، تا به امروز نیز به فعالیت‌های خود با پیشرفت‌های چشمگیری ادامه داده است. طراحان این شرکت هر ساله تلویزیون‌ها را با مشخصات و ویژگی‌های جدیدتری وارد بازار می‌کنند. محصولات این شرکت به دلیل قدمت طولانی که این شرکت در زمینه تولید تلویزیون دارد بیشتر مورد تایید خریداران قرار می‌گیرند.

فناوری نمایشگر QD_QLED

کاتالوگ تلویزیون سونی ؛ با به کار بردن فناوری QD_QLED در تلویزیون‌های سونی تصاویری با کیفیتی باور نکردنی به ارمغان آورده‌اند. تلویزیون‌هایی که این فناوری را دارند در اصل QLED و ‌OLED در انها به سطح بالاتری رسیده است، در اصطلاح کمی با یکدیگر ترکیب شده‌اند. تا به صورت پیشرفته‌تری در اختیار خریداران قرار داده شود. این فناوری جدید و ویژه موجب بالا رفتن سطح کیفیت در تلویزیون‌های سونی به طور باور نکردنی شده است. زیرا تلویزیون‌های OLED خود دارای کنتراست بالا به همراه عمق کیفیت تصاویر عالی هستند. حال ترکیب آن با فناوری QLED آن را به بهترین و با کیفیت‌ترین صفحه نمایشگر تبدیل کرده است.

شما هنگام تماشا تصاویر داخل تلویزیون‌های OLED و QD_QLED متوجه فرق بین عمق رنگ‌ها به همراه شفافیت تصاویر خواهید شد. تصاویری که از صفحه نمایشگرهای جدید تلویزیون‌های سونی پخش می شود بدون شک هر بیننده‌ایی را غرق تماشا خود خواهد کرد. هنگام تماشا این تصاویر رنگ‌ها واقعی‌تر همچنین واضح تر به نمایش گذاشته می‌شوند. به طور کامل شما مجذوب واقعی بودن تصاویر پخش شده خواهید شد. از نظر سرعت رفرش ریت نیز بسیار عالی عمل کرده است تاخیر ورودی‌ها بسیار ناچیز است که تا حد زیادی به چشم نمی خورد با این اوضاع مناسب گیمینگ هستند.

کاتالوگ تلویزیون ال جی

کاتالوگ و دفترچه راهنمای تلویزیون سونی ؛ قابلیت Airplay

مشخصات تلویزیون سونی در سال‌های اخیر با پیشرفت بی‌نظیری که داشته‌اند؛ به همین دلیل این برند بسیار در میان مردم محبوب شده اند. در سال‌های اخیر با افزودن قابلیت Airplay به تلویزیون‌های جدیدش محبوبیت خود را در میان مردم چندین برابر کرده است. این قابلیت جدید ممکن است برای افرادی که گوشی های آیفون دارند مقداری آشناتر به نظر برسد. زیرا اکثریت طرفداران این‌ نوع قابلیت در بین دارندگان محصولات اپل می‌باشد. افزودن این‌قابلیت موجب شده است تا دارندگان گوشی اپل و ایپدها به راحتی بدون کابل‌های برقی و سیم‌های مزاحم محتویات داخل گوشی را بر روی صفحه نمایشگر بزرگتری مشاهده کنند.

با استفاده از این‌قابلیت بسیار سریع و راحت بدون نیاز به هیچ وسیله‌ایی می‌توانید آهنگ‌های موجود در گوشی‌ آیفون‌تان را از طریق تلویزیون گوش دهید. در اوایل ایجاد این‌قابلیت تنها با داشتن تلویزیون‌های اپل امکان پذیر بود. اما در سال‌های اخیر استفاده از این‌قابلیت در تلویزیون‌های سونی نیز امکان پذیر شد. که این به عنوان پیشرفت چشمگیری برای شرکت سونی در نظر گرفته می‌شود.

دفترچه راهنمای فارسی تلویزیون سونی

دستیار صوتی گوگل اسیستنت Assistant Google

تلویزیون‌های سونی از دستیار صوتی گوگل اسیستنت بهره می برند که از سال 2019 به بعد در بسیاری از تلویزیون‌ها به کار برده شده است. این دستیار صوتی که در پیش بردن کارهای شما به صورت سریع بسیار نقش دارد. امروزه طرفداران زیادی برای خود پیدا کرده است. این فناوری جدید در تلویزیون‌های هوشمند همچنین وسایل دارای هوش مصنوعی به کار برده شده است. گوگل اسیستنت که از برنامه‌های شرکت گوگل می‌باشد به شما امکان کنترل دستگاه‌های هوشمند اطرافتان را از طریق صوت می‌دهد. به راحتی می‌توانید از طریق صوت وسایل هوشمند خانه‌تان را کنترل کنید .

حتی هنگامی که در خانه نیستید به تنظیمات انها دسترسی کامل داشته باشید. شما با بیان کردن آنچه می‌خواهید در کمترین زمان ممکن آن را روی صفحه نمایشگر تلویزیون‌تان مشاهده خواهید کرد. این عمل از تلف شدن وقت شما نیز جلوگیری می‌کند. با استفاده از این دستیار صوتی شما به راحتی می‌توانید وضعیت آب و هوا یا حتی ترافیک منطقه‌ی خودتان را در اختیار داشته باشید. یا حتی هر سوالی که در ذهنتان شکل بگیرد با استفاده از گوگل اسیستنت سریع به پاسخ آن خواهید رسید.

کاتالوگ تلویزیون سونی

دفترچه راهنمای تلویزیون سونی ؛ ارتقای کیفیت تصویر با Upscaling XR

قابلیت‌های به کار رفته در تلویزیون‌های سونی بسیار مدرن و پیشرفته هستند هر کدام از ان‌ها کارایی‌های ویژه‌ای دارند. قابلیت Upscaling XR یکی از این‌قابلیت های پیشرفته است. که در ارتقای کیفیت تصاویر همچنین نشان دادن تصاویر حاوی کیفیت پایین با کیفیت بالا تاثیر بسزایی دارد. این‌قابلیت تصاویر را قبل از پخش مورد برسی و تحلیل قرار می‌دهد. سپس نویزها و ناخالصی‌های موجود را برطرف می‌کند در نتیجه تصاویر با کیفیت باورنکردنی به اجرا در خواهند آمد. یکی از کارهای بی‌نظیر این‌قابلیت این است که رنگ‌ها را شفاف و واضح به نمایش می‌گذارد.

اگر بخشی از تصاویر تیره و مات باشند این‌قابلیت به طور خودکار آن قسمت‌ها را با رعایت تعادل ارتقا خواهد بخشید، سپس تصاویر بی نقص را تحویل خواهد داد. این فناوری فوق العاده در ارتقا بخشیدن قسمت‌های تار و نشان دادن انها با جزییات کامل بدون حذف هیچ قسمتی نقش اولیه را ایجاد می‌کند.

دفترچه راهنمای فارسی تلویزیون سونی

قابلیت Ambient Optimization Pro

یکی دیگر از قابلیت‌های دوست داشتنی و جالب در تلویزیون‌های سری جدید سونی قابلیت Ambient Optimization Pro می‌باشد. این‌قابلیت متناسب با جای نشستن و اندازه‌گیری فاصله شما از تلویزیون را به وسیله BRAVIA CAM اندازه می‌گیرد در نتیجه میزان صدا و نور صفحه نمایشگر را به طور خودکار تنظیم می‌کند، به طوری که اگر فاصله شما به تلویزیون کم باشد برای جلوگیری از آسیب رسیدن به گوش و چشم‌های شما میزان نور و صدا را به طور استاندارد و کاملا خودکار تنظیم خواهد کرد. این‌قابلیت متناسب با نیاز شما تنظیمات را در کثری از ثانیه تغییر خواهد داد، این عملکرد مهم در سلامتی شما بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

کیفیت تصویر 4k و 8k

اکثریت تلویزیون‌هایی که در بازار وجود دارند دارای کیفیت 4k هستند که به نوبه خود دارای کیفیت تصاویر ویژه‌ای در مقایسه با کیفیت HD هستند. اما اخیرا شرکت سونی تلویزیون‌هایی را با کیفیت 8k طراحی کرده است، با وجود این که مدت زمان کمی که از طراحی 8k می‌گذارد بسیار در میان مردم طرفدار پیدا کرده است. تلویزیون‌های 4K در مقایسه با تلویزیون‌هایی که کیفیت8k دارند از کیفیت پایین‌تری برخوردار هستند. مقدار پیکسل‌های تلویزیون‌های 8K برابر 7680×4320 می‌باشد که اندازه‌ی پیکسل‌ها نشانه‌ی پخش تصاویر با جزییات کامل‌تر به صورت واضح می‌باشد. برای تهیه تلویزیونهای باکیفیت سونی می توانید بر روی خرید بهترین تلویزیون سونی کلیک کنید و وارد اولین مورد شوید.

دفترچه راهنمای تلویزیون سوني براویا

قابلیت BRAVIA CAM

از سال 2022 به بعد تلویزیون‌های سونی دارای قابلیت BRAVIA CAM هستند. این‌قابلیت یک نوع دوربین می‌باشد که همراه تلویزیون وجود ندارد بلکه باید خودتان آن را تهیه کنید، سپس آن را به تلویزیون‌تان از طریق USB وصل کنید. این دوربین فاصله شما را از تلویزیون اندازه می‌گیرد سپس از طریق قابلیت Ambient Optimization Pro فاصله مناسب را برای میزان صدا و روشنایی تصاویر استاندارد تنظیم می‌کند. داشتن این دوربین برای خانواده‌هایی که کودک دارند بسیار پر کاربرد است، زیرا یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد این دوربین این است که هنگامی که فرد بیش از حد به تلویزیون نزدیک شود حالت هشدار مانندی بر روی صفحه نمایشگر ایجاد خواهد شد که در رابطه با کودکان بسیار مفید می‌باشد. با وجود این نوع دوربین پیشرفته شما می‌توانید از طریق حرکات دست نیز تلویزیون را کنترل کنید.

یکی دیگر از ویژکی‌های جالب دوربین BRAVIA CAM این است که حالت ذخیره انرژی نیز در آن فعال می‌باشد به عنوان مثال هنگامی که کسی در حال تماشا به تلویزیون نباشد سریعا این حالت را تشخیص خواهد داد سپس میزان نور صفحه نمایشگر را به طور خودکار کاهش خواهد داد. شما حتی با استفاده از این دوربین می‌توانید به جای چت تصویری داخل گوشی با صفحه کوچک از یک صفحه نمایشگر بزرگ‌تر استفاده کنید تا لذت صحبت کردن را برایتان چندین برابر شود.

همانطور که گفتیم این دوربین کاملا هوشمند می‌باشد از همین طریق توانایی تشخیص محل قرار گرفتن شما هنگام تماشا تلویزیون را دارد به همین دلیل میزان صدا و تصاویر را به طور استاندارد برای شما تنظیم خواهد کرد. با وجود این‌قابلیت در تلویزیون‌های سونی دیگر لازم نیست نگران زاویه دید خود باشید، زیرا تمام شرایط مطابق محل قرار گیری شما تنظیم خواهد شد

 

کاتالوگ تلویزیون های سونی

دفترچه راهنمای تلویزیون سونی ؛ سیستم عامل اندروید

قسمت سیستم عامل با به عبارتی همان OS یک قسمت اساسی و کاربردی در داخل وسایل هوشمند می‌باشد . که امروزه تمام تلویزیون‌ها نیز دارای سیستم‌ عامل مخصوص به خود هستند. سیستم عامل مورد استفاده در تلویزیون‌های سونی از نوع اندروید می‌باشد که تا حدی شناخته شده است. یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌هایی که موجب شده است تا سیستم عامل اندروید مورد دلخواه اکثریت مردم باشد این است که کارکردن با آن بسیار راحت می‌باشد. هنگام کار با این سیستم دچار سردرگمی نخواهید شد همچنین به هیچ عنوان پیچیدگی در عین کار با آن مشاهده نخواهید کرد. وجود سیستم عامل اندروید دسترسی شما را به جدیدترین خبرهای روز دنیا همچین فیلم و بازی های به روز را فراهم خواهد کرد. البته برای بروز رسانی سیستم عامل در جدول زیر می توانید مراحل آپدیت را مشاهده نمایید .

مراحل اتصال تلویزیون سونی به اینترنت
1 ابتدا دکمه Menu را انتخاب کنید.
2وارد قسمت Setup شوید. سپس گزینه Network Selection را انتخاب کنید .
3سپس وارد قسمت Wireless Network Setup شوید
4سپس گزینه Internet Protocol Setup را به حالت Auto تغییر دهید
5پس از این مراحل گزینه Acces Point Select را انتخاب کنید تا بتوانید شبکه های وایرلس را ببینید.

فناوری صوتی Audio Surface Acoust

دفترچه راهنمای فارسی و کاتالوگ تلویزیون سونی ؛ همه جانبه و فراگیر بودن صدا در تلویزیون یکی از اساسی‌ترین قسمت برای انتخاب تلویزیون می‌باشد. تلویزیون‌های سونی از فناوری صوتی Audio Surface Acoust بهره مند هستند. این فناوری صدا را بسیار واضح و یه طور فراگیر پخش می‌کند که شما هنگام شنیدن صدا حس حضور در پخش زنده پیدا خواهید کرد. همخوانی منحصر به فرد و ویژه‌ایی که تصاویر و صدا با هم دارند موجب محبوبیت بیشتر تلویزیون‌های سونی شده است.
فناوری صوتی Audio Surface Acoust صفحه نمایشگر تلویزیون را به طور کامل به بلندگو تبدیل خواهد کرد، از هر جهتی صدا به طور واضح پخش خواهد شد در حالی که در تلویزیون‌های عادی صدا یا از قسمت پایین و یا از طرف کناره‌ها پخش خواهد شد. اما این فناوری موجب پخش صدا ب صورت واضح می‌شود. دیگر نیاز به نشستن نزدیک تلویزیون نیست زیرا تمام فضایی که تلویزیون در آن قرار داده شده است. به طور همزمان و یکسان صدای در حال پخش را خواهید شنید.

کاتالوگ تلویزیون Sony

پردازنده صدا و تصویر XR Processor Cognitive

تلویزیون‌های سونی همواره در رتبه‌ی بالایی از سایر تلویزیون‌ها قرار دارند و هر ساله برنامه‌های جدید و مدرنی را به تلویزیون‌هایشان اضافه می‌کنند. پردازنده صدا و تصویر XR Processor Cognitive که یکی از پیشرفته‌ترین پردازنده در حال حاضر می‌باشد. از سال 2021 در تلویزیون‌های سونی قرار داده شده است. این‌پردازنده همانند هوش مصنوعی می‌باشد. برای شما که طرفدار کیفیت صدا و تصویر واقعی هستید می توانید در گوگل جمله روبرو را سرچ کنید و روی اولین نتیجه کلیک کنید : خرید تلویزیون سونی از بانه دات کام

که صدا و تصاویر را مطابق خواسته و علایق انسان تنظیم خواهد کرد، تصاویر را نوعی پخش می‌کند تا هیچ آسیبی به چشم‌های شما نرساند همچنین صدا را استاندارد و واقعی تنظیم خواهد کرد. این‌ پردازنده حس شنیدن صدا و تصاویر را همانند انچه در واقعیت احساس می‌کنید را به شما خواهد داد. شنیدن صدای یک هواپیما از تلویزیون حس واقعی بودن صدا را در درون شما ایجاد خواهد کرد. همین امکانات در تلویزیون‌های سونی است که لذت تماشا کردن فیلم و بازی را برای شما چندین برابر می‌کند.

 

فناوری تصویر HLG و HDR و Triluminos

کاتالوگ تلویزیون سونی ؛ فناوری HDR در نشان دادن تصاویر به صورت واقعی با طیف وسیعی از رنگ‌ها نقش مهمی دارد. با وجود این فناوری در تلویزیون‌های سونی تصاویر بدون ناخالصی و رنگ‌های غیر طبیعی آماده پخش خواهند شد.
فناوری ‌HLG نیز به کیفیت تصاویر کمک می‌کند. این فناوری به معنای ادغام لگاریم‌ها با یکدیگز است، اما این‌فناوری مخصوص تصاویر زنده است. هنگام پخش تصاویر به صورت زنده از تغییر رنگ‌ها جلوگیری می‌کند اجازه نمی‌دهد تا رنگ تصاویر زنده کیفیتشان پایین بیاید. فناوریHGL به حدی پیشرفته عمل می‌کند که ممکن است به عنوان جایگزین HDR در سال‌های آتی به کار برده شود
فناوری Triluminos که در تلویزیون‌های سونی وجود دارد، در نشان دادن تصاویر به صورت شفاف‌تر با رنگ‌های واضح‌ موثر است. این‌فناوری رنگ‌های بیشتری تولید می‌کند که موحب می‌شود تا تصاویر به بهترین نحو نمایش داده شوند. با ما در ادامه مطلب دفترچه راهنمای فارسی تلویزیون سونی همراه باشید.

 

فناوری صوتی Atmos Dolby ؛ دفترچه راهنمای تلویزیون سونی ، کاتالوگ

صوت در تلویزیون همانند تصویر از اهمیت مهمی برخوردار است. تلویزیون‌های سونی از فناوری‌های پیشرفته‌ایی جهت بهبود کیفیت صوتی استفاده می‌کنند. یکی از این‌فناوری‌ها دالبی اتموس است که موجب می‌شود تا همزمان صداهایی که در یک زمان در حال پخش هستند را به طور واضح بشنوید. برای مثال زمانی که هنگام حرف زدن چند نفر داخل فیلم صدای اهنگ نیز پخش می‌شود.

این‌فناوری از ادغام صدای افراد با آهنگ جلوگیری می‌کند. در نتیحه صداها را به طور واضح و یکسان به گوش شما خواهد رساند. اما در تلویزیون‌های عادی که از فناوری دالبی اتموس خبری نیست در نتیجه صدای آهنگ گم خواهد شد و چیزی از آن به گوش شما نخواهد رسید. به همین دلیل وجود فناوری دالبی اتموس بر جذابیت فیلم و آهنگ‌ تا حد زیادی خواهد افزود.

کاتالوگ تی وی سوني

سیستم براویاسونی (BRAVIA SONY) چیست؟ براویا سونی چیست؟

موتور براویا چیست؟ براویا نام برندی از شرکت سونی است که برای تلویزیون های ال سی دی، تلویزیون های پروجکشن، پروژکتورها و سینماهای خانگی این شرکت استفاده می شود. براویا مخفف عبارت انگلیسی بهترین سازه تفکیک پذیری صدا و تصویر یکپارچه است. تمامی ال سی دی های دارای تفکیک پذیری بالای سونی در امریکای شمالی از سال ۲۰۰۵ دارای لوگوی براویا بوده اند. نام براویا از تابستان سال ۲۰۰۵ جایگزین برند سابق ال سی دی وگا که شرکت سونی برای محصولات تلویزیون ال سی دی خود استفاده می کرد شد.(عکس های اولین تلویزیون های براویا هنوز مارک وگا را بر خود دارند.)

دفترچه راهنمای فارسی تلویزیون سونی 

دفترچه راهنمای فارسی تلویزیون سونی ؛ به طور کلی بعد از عرضه سری محصولات WEGA و موفقیتی که شرکت سونی به واسطه این محصولات به دست آورد. مدیران و مهندسان این شرکت تصمیم گرفتند تجربه گذشته خود را با تکنولوژی جدید ترکیب کنند. تا این بر قدرتمند تر از گذشته خود را با تکنولوژی جدید ترکیب کنند. تا این بار قدرتمند تر از گذشته در بازار تازه نفس تلویزیون های LCD ظاهر شود. نتیجه تلاش و مدیران و مهندسان سونی یک نتیجه مثبت و تاثیرگذار داشت که ما آن را با نام BRAVIA در بازار مشاهده میکنیم.

شاید این سوال برای شما دوستان عزیز به وجود آید که چرا سونی نام براویا را برای محصولات جدید خود انتخاب کرده است. نام BRAVIA از ابتدای کلمات جمله معروف “Best Resolution Audio Visual Architecture” گرفته شده و در لغت به معنای “بهترین کیفیت صدا و تصویر به وسیله معماری بی عیب و نقص” است. پس با وجود این مسئله می توان دریافت که سونی چقدر روی کیفیت و امکانات سری محصولات جدید خود تاکید دارد . که در نام این محصولات آنقدر دقت به خرج داده است. موتور براویا برای افزایش کیفیت تصاویر با افزایش contrast و sharpness است.شما باید بدانید که این حالت در کیفیت فیلم ها و عکس ها تاثیر داشته . موتور براویا رنگ ها را طبیعی تر نمایش میدهد و کنتراست را بالاتر برده و تصاویر شفاف تر به نمایش در می آید.

« حتما بخوانید  آموزش پنهان کردن پیام و نوتیفکیشن آیفون نحوه پنهان اعلان صفحه قفل

اشاره به این موضوع حائز اهمیت است که شرکت سونی در ابتدا تلویزیون های LCD خود را با نام LCD WEGA به بازار عرضه می کرد( تا تابستان 2005) اما بعد از مدتی تصمیم گرفت با کمی تغییرات در تکنولوژی های موجود در این نوع تلویزیون آن را با نام BRAVIA به بازار عرضه کند. پس به طور ساده می توان گفت BRAVIA نسل کاملا توسعه یافته تلویزیون های WEGA است که در پاییز 2005 به بازار عرضه شد.

 

دفترچه راهنمای تلویزیون سونی ؛ BRAVIA 

سونی (به ژاپنی: ソニー株式会社, Sonī Kabushiki-gaisha؛ به انگلیسی: Sony Corporation) یک شرکت چند ملیتی و چند شعبه‌ای می‌باشد که مرکز آن در توکیو ژاپنی است. این شرکت همچنین یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های رسانه‌ای جهان با درآمد ۶۸٫۳۹ میلیارد دلار (۲۰۰۶) واقع در میناتو توکیو است. سونی یکی از تولید کنندگان پیشرو در محصولات الکترونیک، محصولات صوتی تصویری، ارتباطات، بازی‌های ویدیویی، و فن آوری اطلاعات برای بازارهای عادی و حرفه‌ای است که این شرکت را تبدیل به یکی از ثروتمندترین شرکت‌های جهانی کرده است. فعالیت‌های اصلی در زمینهٔ تجارت این شرکت شامل شرکت سونی (Sony Corporation)، فیلمسازی سونی، بازی‌های کامپیوتری سونی، شرکت سونی اریکسون و شرکت بازرگانی سونی می‌باشد.

تعریف BRAVIA

سونی برای آنکه تفاوت سری bravia را با دیگر محصولات نشان دهد از شعار “Color like, no Other” استفاده کرده است. تا با این مسئله حرکت جدید خود را برای یک انقلاب تصویری به نمایش بگذارد. در مجموع سونی شرکتی است که بسیاری از افتخارات خود را از دنیای تصویر به دست آورده. برای همین هیچ گاه در این موضوع بی گدار به آب نمیزند!!! پس خیالتان راحت باشد که پرداخت قیمت بالاتر برای محصولات این شرکت هیچ گاه اشتباه نخواهد بود. البته اسم سونی به قدری در بازار کشورمان جا افتاده که کاربران راضی می شوند. مبلغ بیشتری برای خرید محصولات این شرکت پرداخت کنند چون فقط اسم سونی روی این محصولات وجود دارد.

شاید سونی دوستان از این حرف من ناراحت شوند و بگویند پول اسم را نمی دهیم بلکه پول کیفیت و قابلیت های محصولات سونی را می دهیم. البته من این حرف را قبول دارم( واقعا قبول دارم) چرا که چیزی که بیش از کیفیت سونی تاثیر گذار است وجود نام این شرکت ژاپنی خواهد بود . که در بسیاری از موارد باعث اطمینان خاطر کاربر می شود. شاید با خودتان بگویید هدفت از این حرف ها چیست؟ من از بین این کلمات فقط یک هدف را دنبال می کنم و آن هم آشنایی هر چه بیشتر شما با سری محصولات جدید شرکت سونی است. پس با من همراه باشید تا نیم نگاهی به این محصولات دوست داشتنی بیندازیم…

شرکت سونی 6 سری از محصولات bravia را بر اساس کارایی و امکانات به بازار عرضه کرده است (البته در بازار های دیگر کشورها سوی های دیگر هم وجود دارد) تا با این روش امکان انتخاب بهتر یک محصول مناسب را به کاربر بدهد. در مجموع این 6 سری که بعضی از آنها در تکنولوژی های خاصی با یکدیگر تفاوت دارند به صورت سری X, سری N, سری H, سری C, سری E و سری L نام گذاری میشوند.

 

مشخصات تلویزیون سونی امکانات و قابلیت ها ویژگی های تلویزیون سونی

مشخصات تلویزیون سونی امکانات قابلیت ها ویژگی های سونی ؛ مشخصات تلویزیون سونی با توجه به سری و سال متفاوت است. شما می توانید مشخصات فنی تلویزیون سونی را در نقد و بررسی مشاهده کنید. با توجه به نیاز خود میتوانید مدل مناسب را خریداری کنید. در این دسته از محصولات فروشگاه اینترنتی بانه دات کام شما می توانید لیست مدل و قیمت تلویزیون سونی را مشاهده کنید. کمپانی sony انواع تلویزیونها را در سایزهای و در سری های مختلفی تولید کرده تا جوابگوی نیازهای متفاوت افراد باشد.

مشخصات تلویزیون سونی سری های مختلف با هم فرق دارد و لازم است قبل از خرید حتما مدل های مختلف را با هم مقایسه کنید. فروش تلویزیون سونی در فروشگاه اینترنتی بانه دات کام با سرویس ها و خدمات فوق العاده ای همراه است. از جمله این سرویس ها می توان به پرداخت هزینه درب منزل، امکان بازگشت کالا تا 7 روز، ارسال فروی، تضمین سلامت کالا و ضمانت اصل بودن اشاره کرد.
مشخصات تلویزیون سونی براویا قدیمی نسبت به مدل های جدیدتر قیمت پایین تری دارد . تلویزیون سونی براویا در بخش کیفیت تصویر مدل های خود را به پردازشگرهای Cognitive Processor XR ، 4K HDR Processor X1 و فناوری های ارتقاء کیفیت تصویر ، HDR و HDR10 PR0 ، حالت های مختلف تصویر ، Live Color ، Dolby Vision و … مجهز کرده است که هر کدام درتولید تصویری با کیفیت و رنگ های خالص با جزئیات دقیق نقش موثری دارند .

قابلیت های تلویزیون سونی سری 7 و 8 و 9

همان طور که در بالا اشاره کردیم، سوني تلویزیونهایش را در سری های متفاوتی تولید و طراحی کرده است. بی شک مشخصات فنی تلویزیون سونی سری های متفاوت با هم فرق دارد. تلویزیونهای سونی ال ای دی براویا سری 6 سری 7 سری 8 سری 9 تولید و طراحی شده اند. سری 6 پایین رده است و امکانات و قابلیت های محدودی دارد. از قابلیت های تلویزیون سونی سری های پاین رده می توان به کیفیت مناسب صدا و تصویر و برخی دیگر از ویژگی های کلی اشاره کرد. می توان گفت سری 7 و سری 8 مدلهای میان رده هستند که ویژگی های خوب و قیمت مناسبی دارند. از ویژگی های تلویزیون سونی سری های 7 میان رده و مشخصات تلویزیون سونی سری 8 می توان به کیفیت تصویر فورکی، قابلیت های هوشمند، سیستم عامل اندروید و برخی از ویژگی ها و فناوری های صدا و تصویر اشاره کرد.

سری 9 مدل های فول امکانات و بالا رده هستند که به جدیدترین تکنولوژی ها و فناوری های روز دنیا مجهز شده اند. مشخصات فنی ال ای دی سونی ۵۵ مدل سری 9 شامل کاملترین، بهترین و بروزترین فناوری های تصویر و صدا و قابلیت ها و امکانات هوشمند است. خرید این مدل تی وی ها برای کسانی مناسب است که می خواهند از بهترین و جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا استفاده کنند.

قیمت و مشخصات تلویزیون سونی

همه ما می دانیم که قیمت تلویزیون سونی sony bravia تحت تاثیر قابلیت های تلویزیون سونی و امکانات تلویزیون سونی 55 اینچ سری w است. هر مدلی با ویژگی ها و قابلیت های منحصر به فردی تولید و طراحی شده است. از این رو برای اینکه هوشمندانه انتخاب کنید، حتما قبل از خرید تلویزیون سونی led sony ، مشخصات تلویزیون های سونی ، مشخصات فنی و نقد و بررسی مدلهای متنوع را مطالعه کنید. شما می توانید در فروشگاه اینترنتی لیست قیمت تلویزیون سونی ۵۵ اینچ 50 اینچ ۶۵ اینچ 49 اینچ 75 اینچ و همچنین قیمت تلویزیون سونی اصل ژاپن را مشاهده کنید. با توجه به محیطی که می خواهید sony tv را در آن نصب کنید، سایز و اندازه مناسب را انتخاب کنید. همچنین می توان گفت که امکان خرید جدیدترین آخرین بهترین تلویزیون سونی 2021 2022 فراهم شده است.

برای مثال می توان گفت که برخی از مدل ها با مشخصات ال ای دی سونی 4k تولید شده اند که قیمت ارزانتری نسبت به مدل هایی با مشخصات فنی تلویزیون سونی 8k دارند. مدل هایی با مشخصات فنی ال ای دی سونی ۵۵ مدل فول اچ دی نیز بی شک ارزانترین مدل ها هستند. مدل هایی هم که با ویژگی های تلویزیون سونی هوشمند همراه شده اند بی شک قیمت بالاتری نسبت به مدل های غیر هوشمند دارند. پس اگر از آن دسته از افرادی هستید که نیازی به قابلیت های تلویزیون سونی هوشمند ندارید، حتما سراغ مدل های غیر هوشمند بروید که اقتصادی ترند.

مشخصات ال ای دی تی وی

از جمله مهمترین امکانات تلویزیون سونی 55 اینچ سری w و سری های دیگر led می توان به کیفیت عالی صدا و تصویر اشاره کرد. مدل تی وی های این کمپانی پر آوازه در ارائه بهترین و با کیفیت ترین تصاویر زبانزد هستند. تی وی های فول اچ دی، فورکی یا همان 4k و 8k را می توان در میان مدلهای متنوع پیدا کرد. در کنار رزولوشن تصویر، شاهد حضور انواع مشخصات فنی تلویزیون سونی با تکنولوژی ها و فناوری های مختلف تصویر هستیم. هر کدام به نوبه خود بر روی نمایش بهتر و زیباتر تصاویر تاثیر خواهند گذاشت.

از جمله این فناوری های تصویر و قابلیت های تلویزیون سونی می توان به پردازنده چهار هسته ای تصویر UHD، اسکن و یا نرخ رفرش و تازه سازی تصویر، HDR، HLG و … اشاره کرد. مشخصات فنی ال ای دی سونی ۵۵ مدل HDR و HLG موجب افزایش کنتراست و شفافیت رنگ های تصویر خواهد شد. دالبی دیجیتال پلاس، قابلیت صدای همه جانبه Surround و قابلیت حذف صداهای اضافی clear voice از جمله مشخصات تلویزیون سونی و ویژگی های تلویزیون سونی بخش صدا است. قابلیت ضبط و گیرنده و تیونر دیجیتال از دیگر قابلیت تلویزیون سونی است. امکان مقایسه مشخصات تلویزیون های سونی و مشخصات ال ای دی سونی در دسترس شما قرار داده شده است.

اسمارت تی وی sony

از دیگر مشخصات تلویزیون سونی ال ای دی و مشخصات فنی ال ای دی سونی ۵۵ مدل های مختلف می توان به قابلیت اتصال به اینترنت و وای فای داخلی (WiFi) اشاره کرد. می توانید در مدل تی وی های هوشمند با استفاده از مرورگر اینترنت، از صفحات وب مورد علاقه خود دیدن کنید. در اکثر مدل های هوشمند شاهد حضور سیستم عامل محبوب اندروید Android و حافظه داخلی هستیم که یکی از بهترین مشخصات تلویزیون های سونی اسمارت است. می توانید انواع برنامه و بازی های مختلف را دانلود کنید و آن ها را نصب کنید. از دیگر مشخصات ال ای دی سونی اسمارت می توان به قابلیت پشتیبانی از Google search و Voice Search اشاره کرد. وجود دستیارهای صوتی جهت کنترل با صدا، از دیگر امکانات تلویزیون سونی هوشمند است. گوگل اسیستنت Google Assistant، OK Google و الکسا Alexa از جمله دستیارهای صوتی است.‌

صفحه نمایش ال ای دی و اولد oled از جمله فناوری های نمایشگر تی وی های سوني است که از بهترین ویژگی های تلویزیون سونی به شمار می رود. از دیگر ویژگی تلویزیون سونی می توان به شبکه هوشمند خانگی Apple HomeKit و قابلیت اتصال بی سیم اشاره کرد. قابلیت اشتراک گذاری Airplay 2، Chromecast و بلوتوث از دیگر مشخصات فنی تلویزیون سونی است که اتصال بدون نیاز به کابل را فراهم می کند.

مدل های تلویزیون sony

کیفیت محصولات سونی بر هیچ کس پوشیده نیست و همه با کیفیت محصولات آن آشنا هستند . سونی هر سال انقلابی جدید در تلویزیون های مدل های خود به وجود می آورد. امکانات مدل های خود را بیشتر از سال قبل تقویت می کند . سونی با سابقه درخشانی که دارد همیشه جای خود را در دل هوادارن خود حفظ کرده است . اکثر مدل های سونی از قدرت صدای بالایی بهره می برند و با کمک فناورهای صوتی چون Dolby Atmos ، Voice Zoom ، حالت های مختلف صدا و … در ارائه صدایی با کیفیت و شفاف نقش موثری دارند .
قیمت تلویزیون سونی دیجی تال و قیمت تلویزیون سونی 4k با توجه به کیفیت صوت و تصویر و امکانات تلویزیون سونی براویا مناسب هستند . از دیگر مشخصات تلویزیون سونی ۵۵ اینچ می توان به سیستم عامل اندروید Android ، پردازنده چهار هسته ای ، مرورگر اینترنت ، دستیار های صوتی ، پورت های hdmi و پورت usb ، بلوتوث و … اشاره کرد . تلویزیون سونی قابلیت دسترسی به امکانات و فناوری های هوشمند را می دهد . قیمت تلویزیون سونی 65x85j با کیفیت و امکاناتی که دارد نسبتا مناسب است .

سخن پایانی کاتالوگ تلویزیون سونی

امکانات تلویزیون سونی بسیار فراتر و گسترده تر هستند می توانید همه مشخصات تلویزیون سونی ۶۵ اینچ و مدل های دیگر را در سایت تلویزیون سونی مشاهده کنید . تلویزیون سونی 65x90j ، تلویزیون سونی x7500h ، تلویزیون سونی 65x7500h ، تلویزیون سونی 65x85k یکی از بهترین تلویزیون سونی و پرفروش ترین مدل های سونی هستند . در صورتی که تمایل به خرید جدیدترین تلویزیون سونی دارید می توانید با مشاهده قیمت تلویزیون سونی 2022 و قیمت تلویزیون سونی در بانه مدل مناسب با بودجه و شرایط خود را انتخاب کنید .

امیدواریم که با مطالعه این صفحه پاسخ سوال خود را از دفترچه راهنمای فارسی تلویزیون سونی ، کاتالوگ تلویزیون سونی گرفته باشید. در صورتی که مایل به خرید تلویزیون سونی اصل ژآپن با قیمت ویژه تخفیفدار هستید. به سایت بانه baneeh.com مراجعه کنید مشاوره خرید رایگان بگیرید . و با کد تخفیف baneh-com با ثبت خریدتان تخفیف دریافت کنید .

اگر هنوز سوالی مانده که پاسخ ان را نیافتید .لطفا در بخش سوالات ان را از ما و دیگران بپرسید . همچنین اگر نیاز به مشاوره و یا هرگونه سوالی داشتید می توانید در بخش نظرات سایت ، مطرح کنید تا کارشناسان سایت تا خرید ، شما را راهنمایی کنند .

مطالب مرتبط :

مقایسه تلویزیون سونی با پاناسونیک ، سونی بهتره یا پاناسونیک ؟

آموزش تنظیم پروکسی تلویزیون سونی ، نصب فیلترشکن و VPN

مقایسه تلویزیون شیائومی با سونی ، کدام بهتر است ؟ تفاوت ها

مقایسه تلویزیون سونی با ال جی ، سونی بهتره یا ال جی ؟ تفاوت ها

تلویزیون کریستال سامسونگ چیست ؟ مقایسه تلویزیون نانوسل با Crystal


سوالات متداول

نحوه اتصال گوشی به تلویزیون سونی چگونه است ؟

برای اتصال گوشی به تلویزیون سونی لازم است ابتدا وارد تنظیمات گوشی موبایل تان شوید . سپس گزینه اتصالات Connections را فعال کنید. سپس گزینه وای فای دایرکت Wi Fi Direct را فعال کنید. اکنون گزینه وای فای تلویزیون تان را فعال کنید . پس از فعال شدن هر 2 دستگاه می توانید محتوا گوشیتان را بر روی نمایشگر تلویزیون سونی ببینید .

بلوتوث تلویزیون سونی براویا کجاست ؟

برای روشن کردن بلوتوث ابتدا به منوی اصلی رفته و سپس تنظیمات یا setting تلویزیونتان را انتخاب کنید . سپس وارد قسمت Network&Accessory شوید در این بخش گزینه Blutooth Settings را انتخاب کرده و بلوتوث را در حالت روشن قرار دهید .

قیمت تلویزیون سونی 2022 در چه محدوده ای است و اینکه قابلیت نصب بازی دارند ؟

مدل های جدید سونی با کیفیت و امکانات خوبی که دارند انتظار می رود قیمت بالاتری داشته باشند . از طریق گوگل پلی روی تلویزیون می توانید هر برنامه یا بازی که می خواهید نصب کنید .

تلویزیون های سونی قابلیت اتصال گوشی های آیفون را دارند ؟

برخی از مدل های سونی به فناوری Apple Airplay مجهز شده اند که از طریق این فناوری قابلیت اتصال همه ی دستگاه های آیفون را خواهید داشت .

در مشخصات تلویزیون سونی چه مدلی پیشنهاد می کنید که قدرت صوتی بالایی داشته باشد ؟

اکثر مدل های سونی قدرت صدای بالایی دارند . تلویزیون سونی A90G با اینکه از مدل 2019 است ولی هنوز با قدرت صوتی 60 واتی که دارد یکی از پرفروش ترین هاست و قیمت مناسبی هم دارد .

از طريق راهنمای قیمت خرید
4 نظرات
  1. mehdi می گوید

    بنده پارسال یکی از مدل های 2021 سونی 55 اینچ رو خریداری کردم . کیفیت تصویر حتی در یک اتاق نشیمن که دارای دو تا پنجره است شگفت انگیز هست . آفرین به کمپانی سونی

  2. تا خرید می گوید

    با سلام من به تازگی تلویزیون سونی A90J . این اولین بار است که تلویزیونی با این قیمت بالا خریدم ولی ارزش داره چون نمی خواستم تلویزیونی بخرم که بعداً پشیمان شوم. از لحظه ای که در جعبه رو باز کردم و تلویزیونو تنظیم کردم کاملا راضی بودم. کیفیت تصویر و صدا فوق العاده ست، و رابط کاربری بسیار روانی داره.

  3. مصطفی می گوید

    با سلام
    من میخام تلویزیون سونی اولد بخرم راهنمایی می فرمایید چه مدلشا بخرم
    با تشکر

  4. Amir می گوید

    خدایش هیچ کدام از تلویزیونهای بازار کیفیت سونی رو نداره من حدود ۳۰ ساله فقط تلویزیونهای مختلفی که خریدم از برند سونی بوده

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .