مشاوره و راهنمای خرید
09188888534_09188888546_09188888957

تاریخچه ی شرکت توشیبا ژاپن ؛ پیشتاز در نوآوری

0 290
زمان مطالعه : 8 دقیقه

شرکت توشیبا ؛ تجربه بیشتر ، پس از ادغام

تاریخچه ی شرکت توشیبا ژاپن ؛ پیشتاز در نوآوری : شرکت توشیبا فعالیتش را در سال 1939 آغاز کرد . اما نمی توان گفت که این شرکت سابقه ای 77 ساله دارد چون این شرکت از ادغام شرکت های تاناکا سیزو-شا و برق توکیو پدید آمد ، که هر کدام در زمینه کاری خود موفق بودند و محصولات الکتریکی و مکانیکی تولید می کردند. همراه ما « تا خرید » باشید با بیوگرافی بزرگان دنیای تکنولوژی. 

سرچشمه ی توشیبا « تاریخچه ی شرکت توشیبا ژاپن ؛ پیشتاز در نوآوری »

حاصل ادغام تجربه و مدیریت دو شرکت برق توکیو و تاناکا سیزو شا ، به وجود آمدن شرکت موفق توشیبا بود.شرکت« تاناکا سیزو-شا» Tanaka Syzv-sha در سال 1875 توسط « تاناکا هیساشیگ» Tanaka Hisashi پایه گذاری شد. هیساشیگ یکی از مخترعین ژاپنی بود و از مهمترین اختراعاتش می توان به عروسک های مکانیکی « به نام کراکوری Karakvry » و ساعتهای مجهز به رزونانس اشاره کرد . فعالیت اصلی شرکت تاناکا سیزو-شا در زمینه تولید دستگاه های مکانیکی بود .

در سال 1890« ایشی سوکی فوجیوکا » Ishii Zaki Fvjyvka ، شرکت برق توکیو را بنیان نهاد. فجیوکا مخترع تجهیزات الکترونیکی در ژاپن بود . در سال 1939 این دو شرکت ادغام شدند و شرکت توشیبا (Toshiba)را بنا نهادند . بنابراین این شرکت در دو زمینه مکانیکی و الکترونیکی فعالیت خود را آغاز کرد و با کمک گرفتن از سابقه درخشان هر دو شرکت ، توشیبا توسعه چشم گیری را به خود دید و تولید محصولاتش از لحاظ الکترونیکی و مکانیکی در سطحی عالی بودند.

در حال حاضر سیاتوشی سوناکاوا به عنوان مدیر عامل شرکت فعالیت می کند وی قبل از انجام این کار ، مدیر بخش تولیدات طبی توشیبا بود.  این شرکت از بنگاه های برتر جهانی است . برای توصیف توشیبا مناسبترین عنوان “شرکتی متفاوت و پیشرو در جهان” است . این شرکت چند ملیتی است و در ژاپن بنیان نهاده شده است و در بیش از  300 نقطه در جهان نمایندگی و کارخانه  دارد.

 

شرکت های به وجود آورنده توشیبا «تاریخچه ی شرکت توشیبا »

قبل از بررسی محصولات شرکت توشیبا مروری اجمالی بر شرکت های برق توکیو و تاناکا سیزو-شا که پایه گذاران اصلی توشیبا بودند ، خواهیم داشت. هر دوی این شرکت ها قبل از ادغام نیز بسیار موفق بودند و محصولات و نو آوری های بی نظیری را عرضه کردند ، دلیل این موفقیت بی شک داشتن مدیران نابغه در این شرکت ها بود . شرکت برق توکیو محصولات زیادی تولید کرد. بنیان گذار این شرکت «ایشی سوکی فوجیوکا» Ishii Zaki Fvjyvka  بود . 

اولین محصول این شرکت تولید اولین موتور القایی بود و ژنراتور برق چرخ آبی ۶۰ کیلو وات نیز در همین شرکت تولید شده است . در دهه های 1910 تا 1920 شرکت موفق به تولید لوله پرتو X و پرتو کاتدیک شد .
تاناکا هیساشیک در سال 1799 متولد شد. او یک مهندس ژاپنی با استعداد فوق العاده بود و لقب توماس ادیسون ژاپنی را داشت. تاناکا در کورومه در استان «فوکوئوکای» Fukuoka امروزی به دنیا آمد . او پسر ارشد خانواده اش بود و استعدادی خارق العاده داشت که در سالهای اولیه زندگی نمایان شد ، در هشت سالگی انکوستونی ساخت که دارای قفلی مخفی بود و لازم بود که طنابی به شکلی خاص به دور آن پیچیده شود تا کاراییش نمایان گردد .

ایشی سوکی فوجیوکا 

در 14 سالگی داری طراحی کرد که قادر بود روی پارچه طرح های پیچیده ببافد .و در سن 20 سالگی عروسک karakuni  را ساخت که این عروسک مکانیکی قادر بود حرکات نسبتا پیچیده ای انجام دهد ، این عروسک در سال بعد در بیشتر مناطق ژاپن شناخته شد و نمایش های زیبایی با آن به نمایش درآمد.
در سال 1851 تاناکا به نجوم روی آورد و در همان سال پمپ آتش پنوماتیک را اختراع کرد و یک ساعت سال شمار ساخت که در حال حاضر در موزه چین به عنوان ثروت فرهنگی ژاپن نگهداری می شود . در جریان جنبش سونتو جوای جو در توکیو، ژاپن مورد هدف فناوری و نفوذ کشورهای خارجی قرار گرفت ، در آن زمان از تاناکا  کمک گرفته شد و او لوکوموتیو بخاری و کشتی جنگی بخاری را تولید کرد .

 

تاناکا هیچ تجربه ای در ساخت این محصولات نداشت فقط با مطالعه کتابی هلندی که در طول سفر به ناکازاکی در سال 1853 انجام داده بود ، این محصولات را تولید کرد ، تلگراف نیز توسط او در همین سال ساخته شد. در سال 1864 در تولید سلاح های مدرن به عنوان سرپرست تیم ، آنها را یاری داد. پس از مرگ تاناکا هیساشیگ در سال 1881 پسرش به جای او در پست مدیریت قرار گرفت .

 

موسسین شرکت توشیبا
موسسین شرکت توشیبا

 

نوآوری و پیشرفت 

برای اولین بار نوت بوک ها در شرکت توشیبا در سال 1985 تولید شدند.

اولین توربین نیروگاه هسته ای به قدرت ۱۲۵۰۰ کیلووات در سال 1963 توسط توشیبا تکمیل و روانه بازار گردید. در سال 1978 دامنه فعالیت های شرکت گسترش یافت اولین واژه پرداز ژاپنی در این سال تولید شد. کارخانه‌های نورد، توربین‌سازی، سیلیکون، لوازم خانگی و تجهیزات الکتریکی و تولید لامپ به شرکت اضافه شدند .

برای اولین بار در سال 1982 سیستم پزشکی MRI در توشیبا تولید شد. دو سال بعد در سال 1984 بزرگترین نیروگاه سلول‌های خورشیدی ۵۰ کیلوواتی در توشیبا تولید و راه اندازی گردید.

 

برای اولین بار در جهان در سال 1985 اولین نوت بوک «رایانه شخصی کیفی (LAPTOP)» استاندارد صنعتی در توشیبا تولید شد ، با اختراع این وسیله که با توجه به کامپیوترهای زمان خود بسیار کوچک و کم وزن بود ، انقلابی در زمینه کامپیوتر های شخصی ایجاد شد و مدیران و حرفه ای ها از این نوت بوک به جای کامپیوتر های بزرگ استفاده کردند.

 

« حتما بخوانید  تاریخچه سیستم عامل ویندوز مایکروسافت ؛ انواع سیستم عامل ویندوز
اولین محصولات توشیبا
اولین محصولات توشیبا

از جدیدترین محصولات تولید  شده در سال 1995 دیسک‌های DVD با ظرفیت بالا بودند و در سال 1996 دستگاه DVD خوان به بازار عرضه شد. در هزاره سوم و با ظهور عرصه جدیدی از تولید تلویزیون این شرکت نیز به این حوزه علاقه مند شد و در تولید تلویزیون دیجیتال شروع به کار کرد و به سمت تولید HD – DVD رفت. و در آغاز این هزاره برای یکپارچه سازی کسب و کار و تولید LCD ، شرکت همکاری مشارکتی  (J.V) با ماتسوشیتا (Matsushita ) را جزو برنامه های خود قرار داد .

در سال 2005  حافظه کمکی FLASH  توسط شرکت توشیبا در اندازه های مختلف ساخته شد،  در آن سال بزرگترین میزان حافظه ذخیره سازی ۸ گیگابایت بود که از محصولات توشیبا بود . کسب و کار نیروگاه هسته‌ای Westinghouse در سال 2006 توسط شرکت توشیبا خریداری شد.

شرکت توشیبا در یک کلام 

در توشیبا تحقیق و توسعه بر اساس فناوری انسان محور صورت می گیرد. شرکت توشیبا بر آینده‌نگری، راحتی، سادگی، ایمنی و به وجد آوردن مشتری تاکید بسیاری دارد . اصلی ترین زمینه توسعه و تحقیق توشیبا عبارت است از : حوزه شبکه و بی‌سیم، حوزه انسانی، حوزه مواد نو و حوزه سیستمها و محیط . در تولید مواد نو در زمینه های : دستگاهها و اجزای الکترونیکی،  سیستم‌های زیرساخت اجتماعی ، محصولات دیجیتالی و لوازم خانگی فعالیت می کند.

توشیبا در زمینه تولید تراشه پس از اینتل، سامسونگ و تگزاس در رده چهارم قرار دارد و در زمینه تولید رایانه شخصی در رده پنجم ایستاده است و به عنوان چهارمین تولید کننده نیمه رساناها فعالیت می کند.

 

جایگاه شرکت توشیبا
جایگاه شرکت توشیبا

 

لوگوی شرکت توشیبا
لوگوی شرکت توشیبا

 

سیستم رگزا توشیبا REGZA TOSHIBA چیست؟

رگزا REGZA TOSHIBA توشیبا چیست؟ توشیبا از جمله تلویزیون هایی است که با توجه به کیفیت عالی و امکانات فوق العاده این مارک متاسفانه در ایران هیچ گونه تبلیغات شرکتی و عمومی ندارد. این برند از تلویزیون ها واقعا” کیفیت عالی دارند. و در حال حاضر می توانم بگویم که به راحتی با محصولات شرکت های سونی و سامسونگ و ال جی رقابت می کند. و در دنیای پخش کننده تصویر حرفی برای زدن دارد.
.محصولات این شرکت که به بازار ایران وارد می شوند اکثرا” قطعات ژاپن و مونتاژ اندونزی است. محصولات شرکت توشیبا بعضی هایش با ارم رگزا زده می شوند. هر چند به دلیل نبود منبعی قابل اعتماد و دفترچه ای به زبان فارسی کسی نمی تواند . اطلاعات زیادی در این زیمنه در دنیای اینترنت پیدا کند. بنده به اختصار کمی به تجزیه و تحلیل محصولات شرکت توشیبا خصوصا رگزا می پردازم. البته ببخشید در صورتی که اطلاعات کمی گیج کننده و نا مفهوم است زیرا همه را از انگلیسی به فارسی ترجمه کرده ام.

سیستم REGZA توشیبا

کیفیت این اچ دی تی وی ها را خودم می توانم تضمین کنم در زمینه سه بعدی و ال ای دی و ال سی دی توشیبا کار نامه ای درخشان دارد.HDTV ها از توشیبا REGZA کیفیت صفحه نمایش LCD ، گرفتن های HDTV LCD توشیبا را به سطح جدیدی از عملکرد تصویروارد کرد. REGZA تلویزیون صدای استثنایی و همچنین طراحی سیاه و براق واقعا ظریف که دکور تئاتر را به رخ بینندگان می کشد. پردازش برتر ایجاد تصویر فوق العاده است. عملکرد شگفت انگیز REGZA پردازنده سریع جدید توشیبا است.
* PixelPure ™ 3G ، نسل 3 – ویدیو توشیبا سیستم پردازش ، خروجی 12 بیت دقیق سیگنال های ویدئویی ارائه می شود که شگفت آور است و16 برابر عمق تصویر بیشتری از آنچه تولید شده توسط پردازنده های معمولی 8 بیت است این سیستم قادر است از 4096 درجه رنگ طبیعی و شگفتی های رنگ را به نمایش بگزارد.
* CineSpeed ​​™ LCD پانل 33 ٪ سریع تر از پانل های LCD قبلی توشیبا است ، با 8ms سلول بر روی تمام مدل های REGZA این عملا (“سایه اندازی ،” یا “smearing”) است که بی کیفیتی نمایشگرهای ال سی دی های معمولی را حذف می کند. پانل جدید همچنین ویژگی های کاهش تابش خیره کننده نور را داراست.

 

REGZA TOSHIBA

* DynaLight ™ نور پس زمینه دینامیک ومیزان روشنایی هر فریم را در زمان تنظیم نور پس زمینه کنترل می کند. این باعث بهبود عملکرد پنج برابر کنتراست پویا است ، و در نتیجه در مقابل ، گاما پویا ™ افزایش روشنایی در زمینه های “شلوغ” تصویر،عملکرد در مقیاس خاکستری برای جزئیات را به طرز محسوسی بهبود یافته است.
* ColorBurst ™ پالت رنگ صفحه نمایش و دقت رنگی را به میزان قابل توجهی افزایش داده است و خلوص و اشباع رنگ برای تصویر واقعی است. انتخاب مدل REGZA ColorMaster ™ مدیریت سیستم رنگ فراهم می کند که کنترل گسسته اشباع و روشنایی برای شش رنگ مختلف را فراهم کرده است.
حالت بومی (در تمام مدل های فن آوری REGZA XHD 1080P موجود) ارائه می دهد تولید پیکسل تمام 1920 * 1080 پیکسل از طریق هر یک از 3 ورودی HDMI را فراهم می کند.

بلند گو و صدا

توشیبا های HDTV REGZA صدایی با کیفیت بیش از حد بالا را به لطف SoundStrip انحصاری توشیبا ™ سیستم صوتی فراهم کرده است. طراحی و اجرا ی مجموعه SRS ® WOW ® فن آوری پردازش psychoacoustic ، سیستم SoundStrip میدان صدا متمرکز است. این در یک نوار نازک مستطیل شکل در پایین کابینه موجود است .پخش DVD توشیبا REGZA + HD DVD
هنگامی که شما ترکیب یک تلویزیون REGZA جدید با پخش HD DVD توشیبا صورت بگیرد، شما بهترین تئاتر در خانه تجربه خواهید کرد.

نتیجه

شعار شرکت توشیبا ” پیشتاز در نوآوری ” (Leading Innovation ) است و تا به امروز همچون سواری یکه تاز در میدان نبرد تکنولوژی پرچم دار بوده است. امیدواریم با مطالعه « تاریخچه ی شرکت توشیبا ژاپن ؛ پیشتاز در نوآوری » بیشتر با اینشرکت موفق آشنا شده باشید.

 

بیشتر بخوانید

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
برای مشاوره و خرید ؛ شروع کنید
سلام !  برای چت در واتساپ پشتیبانی را انتخاب کنید .